every heartbeat just for ALLAH..
makes Al-Quran and AS- Sunnah as Guide in our life
insyaALLAH,
we will be GREAT Muslimah..

Dec 14, 2012

Alhamdulillah, Thank You ALLAH for the chances!

Alhamdulillah..
terima kasih ALLAH untuk segalanya..
tak sangka kan, dah 6 Bulan masa berlalu.
dan 
hari ini
aku jejak kembali di tanah Bandar Bersejarah 
untuk meneruskan perjuangan
dan 
mencapai cita-cita..

sepanjang 6 Bulan,
macam-macam berlaku..
suka, duka, gembira, tangis, tawa 
lengkap perasaan itu..
tapi 
banyak yang indah berlaku

bila kita sentiasa meletakkan ALLAH nombor SATU
maka
 kebahgiaan dan ketenangan akan kita rasai..

tetiba hari ini 
bangun je pagi
rindu teman2 praktikal
rasa nak ulang balik masa kita berbuka bersama-sama
masa kita keluar berjimba 
masa kita gembira bersama
setiap pagi kita jumpa 
sebelum masing2 bergerak ke lokasi masing2
banyak kenangan manis dgn korang semua

in shaa ALLAH, 
kita reunion bulan Januari nnti 
moments di Boustead Naval Shipyard Sdn Bhd 
xkn prnh aku lupakan sampai bila2.

selama 6 bulan jugalah 
aku cuba melenyapkan 
'nisa' yg dulunya terlalu taksub dgn duniawi
dengan cinta manusia
kini
baru aku ketahui
tiada cinta yang PALING HEBAT
selain 
menjadikan ALLAH cinta sejati kita

dulu 
aku lah yg paling excited bila menyebut tentang cinta lelaki
tapi kini
rasanya 
belum masanya lagi utk berbicara tentang ini
lebih baik capai cita-cita dulu
banyak impian mak abah yang perlu aku capai

buat
siapa yang pernah hadir bahagiakan diri ini
terima kasih aku ucapkan
siapa yang pernah mengecewakan diri ini
terima kasih juga aku ucapkan
dan
buat sesiapa yang mengajar ku tentang rona kehidupan
jutaan terima kasih ku ucapakan
kalian lah yang menjadikan diri ini 
seorang yang tabah, cekal 
dan 
tiada lagi airmata utk ditangisi kerana cinta yang tidak halal
doaku 
semoga ALLAH sentiasa memberi Rahmat dan melindungi kalian selalu

buat insan yang pernah hadir 
sepanjang 21 tahun aku hidup
setiap kenangan tak akan pernah luput
dan
setiap kesalahan yang dilakukan
 tak pernah aku simpan 
walaupun teruk diri ini diperlakukan
kalian tetap kenangan yang terindah dalam hidup ini

hidup ini indah jika kita sentiasa muhasabah
yang pergi biar dia pergi..
yang masih ada dlm hidup kita,
hargai dan sayangi lah..
sekali dia pergi, selamanya tak akan kembali..

tegur diri ini andai ada khilaf
bukan dengan berkata di belakang
bukan dengan membuat fitnah 
kita hidup tak lama di dunia ALLAH ini
kita hanya menumpang
perbanyakkan amalan 
utk bekalan akhirat kelak

peringatan untuk diri ini juga













No comments:

Post a Comment